Helista tasuta lühinumbril

Töötame
24/7

Auto käivitamine «krokodillide» abil: tegutsemise reeglid ja algoritmid

Auto abi 1Talvel ei ole harvad juhused, et autot on hommikul võimatu käivitada. Põhjused võivad olla erinevad – riketest tühjenenud akuni. Teisel juhul võivad abiks olla käivitusjuhtmed ehk «krokodillid», kuid protseduur tuleb läbi viia õigesti. Selleks on olemas kindlad reeglid, mille järgimine aitab vältida ebameeldivaid tagajärgi. 

Kui auto on rikkis või tähtsad sõlmed rivist väljas, ei tohi tema käivitamiseks «krokodille» kasutada. Võib juhtuda, et aku on tühjenenud, sest olete unustanud tuled või salongi valgustuse põlema või ei ole autot kaua kasutanud. Sel juhul võib käivitusjuhtmetest abi olla.

Kui autol on rikke tundemärke, on parem seda protseduuri mitte kasutada. Näiteks juhul, kui kapoti tõstmisel on tunda kütuse lõhna või on aku tühjenenud seetõttu, et püüdsite autot korduvalt edutult käivitada. Sel juhul toob «krokodillide» kasutamine kaasa selle, et doonoraku annab otsad, kuid teie auto ikkagi ei käivitu.

Kui aga auto elektriseadmed töötavad, näiteks tuled lähevad põlema, mootor aga ei käivitu, annab see märku, et aku ei puutu siin asjasse ja käivitusjuhtmete kasutamine on kasutu.

Pöörake tähelepanu mootorimahule. Aku paigaldatakse autole vastavalt mootori käivitamiseks vajalikule käivitusvoolule. See on sõltuvalt mootori mahust erinev. Seepärast, kui tahate suure mootorimahuga autot käivitada väikesemahulisest autost, ei ole sellest kasu. Tühjeneb ka väikese mahuga auto aku.

Tähtis on ka kütuse liik. Diiselautot ei tohi kunagi käivitada bensiinimootoriga autost. Diiselautode käivitusvool on suurem. Kokkuvõttes ei pruugi voolu saav auto käivituda ja tühjaks võib saada ka abistava auto aku.

Kui väljas on väga külm, alla kahekümne kraadi, ei pruugi «krokodillide» kasutamine tulemust anda.

Auto abi 2

Tegutsemise algoritm «krokodillide» kasutamisel

Niisiis olete te oma raudratsu korrasolekut kontrollinud ning leidnud sama mootorimahu ja kütuseliigiga doonorauto.

Alustamiseks läheb teil vaja kindaid ja klambritega juhtmeid.

Kontrollige, et klambrid oleksid kaablitega ühendatud tugevalt ja töökindlalt, mitte lihtsalt kokku pigistatud. Juhtmed on erinevat värvi. Punane ühendatakse plussklemmidega, värvitu või must aga miinusklemmidega.

1. Autod tuleb ajada lähestikku, aga nad ei tohi omavahel kokku puutuda.
2. Mõlema auto elektriseadmed peavad olema välja lülitatud. Seiskame doonorauto mootori.
3. Ühendame mõlema aku «plussi» punase juhtme klambritega.
4. Ühendame laetud aku «miinuse» musta juhtme abil voolu vajava auto kere värvimata osa või mootoriga.

See on vajalik selleks, et õigel ajal toimuvast sotti saada ja vajaduse korral juhtmed lahti ühendada, kui aku ei peaks töökorras olema. Seni, kui vool läbib takistust, on autoomanikel aega seda mõista.

Laadimise esimestel minutitel toodab aku paukgaasi ja seepärast on tähtis välistada sädemete tekkimise tõenäosus. Süttimise provotseerimiseks piisab isegi väikesest sädemest.

Lühiühenduse vältimiseks tuleb kinni pidada tegevuste algoritmist. Esmalt ühendatakse «+», seejärel «-».

Juhtmed peavad paiknema eemal mootori liikuvatest osadest.

1. Püüame käivitada tühja akuga autot. Kui see ei õnnestu, on aku järelikult väga tühi. Korrata ei maksa, sest sel juhul tõmbate tühjaks doonoraku. Tuleb minna järgmise punkti juurde.
2. Auto, mille juht appi on tulnud, tuleb 15 minutiks käima panna. Selle aja vältel jälgige, kas voolu vajav aku laeb.
3. Nüüd võib esimese auto mootori seisata ja käivitada teise auto. Seni, kuni doonorauto mootor töötab, ei tohi üritada teist autot käivitada. Parimal juhul põhjustab see kaitsmete läbipõlemise, halvemal juhul kärssab generaatoris miski läbi.
4. Kui auto käivitud, tuleb juhtmed lahti ühendada paigaldamisele vastupidises järjekorras. Kui autot ei õnnestunud käivitada, minge tagasi 6. punkti juurde. Üle ühe korra ei maksa protseduuri siiski korrata – sellel ei ole mõtet.

Kuidas autot veel «ellu äratada»?

Selleks on terve hulk erinevaid viise, mis viivad kokkuvõttes kõik sama tulemuseni.

On variant, et aku laetuse määramiseks kasutatakse lisatakistusena lambipirni. Vahel antakse «särtsu» käivitatud mootoriga või vahetatakse lihtsalt aku välja.

Siiski tasub meeles pidada, et tänapäeva autod on pilgeni täis erinevat elektroonikat, millele ei pruugi sellised meetodid meele järele olla. See, et «krokodillide» kasutamine toimis hästi möödunud sajandil, ei tähenda, et see on asjakohane ka praegu. Protseduuri läbiviimise reeglite eiramise korral võib oma autole tõsiselt viga teha.

Kokkuvõte

  • «Krokodillide» abil käivitage ainult korras autot;
  • Kui autod on juhtmetega ühendatud, käivitage mootoreid ainult kordamööda;
  • Teist käivitamisel aidates ärge unustage oma auto elektroonikat.